En pratique

  • Cette unité d'enseignement (UE) articule 1 activité d'apprentissage :
    • Marketing audit english
  • En 2023-2024, elle s'organise au premier quadrimestre et couvre 2 crédits (ECTS).
  • L'enseignement est principalement centralisé dans le campus : Campus Guillemins
  • Cette UE est remédiable d'une session à l'autre
  • Modalités d'enseignement
    • Sous-groupe

Activité d’apprentissage

Les finalités de l'UE

In the final year of the marketing bachelor’s degree at HELMo, recapitulating and capitalizing on the skills acquired and applying them to the case study is vital and will help with the integration process during the internship.

Les contenus de l'UE

To sensitise  students to the study of cases mobilising marketing skills in the broad sense, respecting the ethics of the profession and adopting a sustainable vision of the activities.


- To appropriate the case study methodology useful for the internship situation
- Understand and respond to a briefing within the given timeframe
- Practice marketing in English 

Methodology for case analysis. Group work for different companies presenting a briefing.


Description of learning activities and content :
1.       The methodology of case analysis and the different forms of presentation of the results
2.       Various case studies to be carried out alone or in groups, written cases, guest companies.

Les acquis d'apprentissage visés par l'UE

At the end of this learning unit, the learner will be able among other things to : 
- define a methodology appropriate to the task in hand
- use project management tools to carry out the assignment successfully
- identify the marketing tools to be used to solve a marketing problem
- present clearly a plan or strategy to a customer/boss

 

 

 

Les méthodes d'enseignement-apprentissage

This unit is based on case studies which become more complex as the analysis sessions progress. The contributions of the English course are used in the practice of the language and the writing of reports and presentation materials.

Engagement attendu de la part de l'étudiant.e

In this unit, regular attendance is required as case analysis is worked on during the sessions. Students will be encouraged to ask questions whenever necessary.

Audit Marketing Case studies

Cette épreuve présente des modalités spécifiques à la 1re session. Elle est organisée de manière continue. Il s'agit d'un examen. Cette épreuve est individuelle. Concrètement, l'épreuve repose sur une formulation écrite, une réalisation par mise en pratique. L'épreuve repose sur des réponses longues. Elle se déroule sans support. La correction de cette épreuve est assurée par validation d'un.e enseignant.e.

Règles de l’UE

Quels sont les supports et matériels de cours indispensables ?

Supports et matériels de cours

No teaching aids are required. An English dictionary may be useful and personal notes are necessary.

Comment la note globale de l’UE est-elle déterminée ?

Explication de la pondération des différentes épreuves

In the first session: the assessment will take place during exercises to be presented in class for 50% of the score and during an individual written test during the examination session for the other 50%. YN 50% + EN 50%.

 

For the retake, the assessment is for 100% an individual written test during the examination session.

Quelles sont les informations administratives de cette UE ?

  • UE prérequises

    Aucune
  • UE corequises

    Aucune
  • Langue d'enseignement

    Français
  • Responsable de cette UE

    GABRIEL Françoise
  • Jury de délibération

  • Identification

    • Code : C1-B3-Q1-UE4
    • Cycle : 1er cycle
    • Unité obligatoire : oui
    • Niveau CEC : 6
    • 24 heures
  • Cursus

  • Enseignants prenant part à cette UE

    Aucune